Menu

Parteneriat educational O lume de poveste



Fericirea unui copil e nepreţuită şi merită orice sacrificiu“

Copiii cu cerinţe educaţionale speciale sunt tot ai noştri. Sunt la fel ca ceilalţi copii, doar că au nevoie de mai multă atenţie și sprijin din partea tuturor. Atunci când cineva poate să facă bine și fără efort un anumit lucru, de exemplu să recite o poezie sau să scrie frumos, se spune că are o abilitate. Despre cel care nu poate să facă aceleași lucruri sau le face mai greu, spunem că nu are aceeași abilitate sau că are o dizabilitate. Elevii cu dizabilități pot face aceleași lucruri ca și noi, însă, poate nu la fel de repede, de ușor sau de bine. Totul ține de felul în care privim lucrurile. Totul se învață treptat.

Integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale pleacă de la grija profesorilor de a le înţelege deficienţele şi de a încerca să le corecteze prin comunicare şi joc, metode dezvoltate mai ales în cadrul activităţilor extraşcolare. În acest sens, se află în derulare parteneriatul educativ ,,O lume de poveste încheiat în semestrul I al anului școlar 2017-2018 între Şcoala Gimnazială Specială Nr. 14 Tulcea și Şcoala Gimnazială “Alexandru Ciucurencu” Tulcea.

In data de 19 decembrie 2017 la Şcoala Gimnazială Specială Nr. 14 s-a desfășurat activitatea ,,Crăciunul-Darul bucuriei” la care au participat elevii clasei a III-a de la Şcoala Gimnazială Alexandru Ciucurencu” Tulcea, îndrumați de către doamna bibliotecar Chiosea Daniela și doamna învățătoare Greceanu Gigica și elevii claselor a IX-a B și a VII-a B ai Şcolii Gimnaziale Speciale Nr. 14 Tulcea, îndrumați de doamna profesoară Pandele Valentina Georgeta, doamna profesoară Simionov Doina și doamna profesoară Dorobanțu Elena.

Activităţile practice sunt pentru copilul cu dizabilităţi mijloace de exprimare tot atât de bogate ca şi limbajul, permiţându-i creeze, în realitate, ceea ce a văzut, trăit sau imaginat. Mediul şi materialele implicate sunt elemente esenţiale care trezesc şi, în acelaşi timp, satisfac curiozitatea şi setea pentru activitate, cunoaştere şi exprimare. Metodele alese dau elevului un sentiment stimulator, revigorant, care îi conferă un simţ al realizării şi încrederii în sine. Activitatea noastră a îmbinat foarte bine elemente din obiecte de studiu care se regăsesc în ariile curriculare specifice claselor participante: activități de pre-profesionalizare, citire-scriere-comunicare, educație moral-civică, educație plastică și religie. Obiectivele activității au fost: sensibilizarea copiilor cu privire la nevoile celorlalţi; încurajarea activităţilor în grup și promovarea tradiţiilor, prin încurajarea exprimării personale pe tema sărbătorilor de iarnă. Elevii noștri au pregătit un moment de spargere a gheții ce a constat în prezentarea poveștii în imagini ,,Nașterea Domnului” și au realizat ornamente pentru bradul de Crăciun. Elevii oaspeți au prezentat un program artistic de colinde. Activitatea s-a desfășurat într-un mod atractiv și plăcut, într-o atmosferă de prietenie și veselie, dar a avut și un puternic impact emoțional asupra elevilor voluntari. În încheiere, în spiritul sărbătorilor Crăciunului, copiii și-au oferit unii altora daruri.