Argument
Programul urmareste implicarea elevilor claselor din ciclul gimnazial de invatamant special din cadrul Scolii Gimnaziale Speciale nr.14, a cadrelor didactice si a parintilor in activitati care sa raspunda intereselor si preocuparilor diverse ale copiilor, sa puna in valoare talentele si capacitatile acestora in diferite domenii, stimulandu-se participarea lor la actiuni variate, imbunatatirea competentelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicarii verbale si nonverbale, nivelul creativitatii prin:
Obiective generale:
Coordonatori
Parteneri implicaţi
Resurse
Temporale: 18 aprilie – 22 aprilie 2016
Umane:
-elevii claselor coordonate de prof.ed Ileana Galatescu.prof.ed.Anastasia Lazar,inv.ed. Constanta Potarniche,inv.ed.Gabriela Pana,inv.ed.Aneta iacob.
Materiale:
a. cărţi, albume, reviste, calculator, imprimantă, cameră foto digital, material PPT,videoproiector,filme;
b. hârtie xerox albă , acuarele, creioane colorate, lipici, seminte de flori,periute de dinti ,pasta de dinti.sapun, grau,vase cu pamant;
Nr. crt. |
Denumirea activităţii/ Tema |
Obiective urmarite |
Tipul activităţii |
Responsabil |
Parteneri |
Termen |
Evaluarea activitatii |
1. |
MICII CINEFILI |
– să manifeste interes fata de materialele prezentate
– să dobândească cunoştinţe noi; -sa aiba un comportament specific activitatii desfasurate. |
-vizionare filme educative |
1. Prof. ed.Ileana Galatescu 2. Inv.ed Constanta Potarniche 3. Prof.ed.Anastasia Lazar 4. Inv.ed.Aneta Iacob 5. Inv.ed.Gabriela Pana |
Elevi Cadre didactice |
18-04 | Fise de lucru |
2. | REGULI HAIOASE DE
CIRCULATIE |
– intelegerea regulilor principale de circulatie; -dobandirea unui comportament corect ca pieton; -recunoasterea unor greseli pe care le fac in timpul mersului pe trotuar. |
-prezentarea regulilor de circulatie de catre un politist rutier |
1. Prof. ed.Ileana Galatescu 2. Inv.ed Constanta Potarniche 3. Prof.ed.Anastasia Lazar 4. Inv.ed.Aneta Iacob 5. Inv.ed.Gabriela Pana |
Elevi Cadre didactice Părinţi Invitaţi |
19-04 | – fise de lucru |
3 | CU SAPUN MA SPAL SI CU APA RECE…. | – recunoaşterea regulilor de igiena
-recunoasterea etapelor spalatului pe dinti |
-prezentare unor diapozitive cu imagini semnificative ,specifice temei. -prezentarea unor informatii legate de igiena de catre asistentul medical al scolii |
1. Prof. ed.Ileana Galatescu 2. Inv.ed Constanta Potarniche 3. Prof.ed.Anastasia Lazar 4. Inv.ed.Aneta Iacob 5. Inv.ed.Gabriela Pana |
Elevi Cadre didactice Asistent medical |
20-04 | – fise de lucru |
4. |
TERAPIE PRIN CULOARE |
– să picteze folosind degetele,instrumente simple si complicate ,sa combine culorile ,sa discute liber pe baza lucrarii obtinute ;
-sa participe cu interes la activitate ; -sa finalizeze cu succes activitatea |
-activitate de terapie ocupationala |
1. Prof. ed.Ileana Galatescu 2. Inv.ed Constanta Potarniche 3. Prof.ed.Anastasia Lazar 4. Inv.ed.Aneta Iacob 5. Inv.ed.Gabriela Pana |
Elevi Cadre didactice Părinţi |
21-04 |
Expozitia lucrarilor |
5. |
SARBATORIM ZIUA PAMANTULUI |
– sa-si insuseasca informatii legate de ,,drumul lemnului’’pornind de la plantarea unui copac pana la hartia pe care deseneaza;
-sa planteze grau,seminte de flori,sa ingrijeasca gradina |
-Activitate practică |
1. Prof. ed.Ileana Galatescu 2. Inv.ed Constanta Potarniche 3. Prof.ed.Anastasia Lazar 4. Inv.ed.Aneta Iacob 5. Inv.ed.Gabriela Pana |
-pamant;
-grau – instrumente de gradinarit |
22-04 |
Gradina de rasaduri |
PLANIFICARE SAPTAMÂNA ALTFEL 18 – 22 APRILIE 2016
”SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
Clasele V – X
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR
,,SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN”
18 – 22 APRILIE 2016
An școlar: 2015 – 2016
Nr. crt. | Denumirea activității | Obiective urmărite | Strategii didactice |
Responsabili |
Participanți/invitați | Data/ Locul de desfășurare | Evaluarea activității |
1 | Sport și sănătate –activități și jocuri sportive
* prezentarea componentelor corpului uman, a metodelor de prevenire a bolilor *exerciții fizice de încălzire și de corectare a unor deprinderi greșite *întreceri sportive și ștafete |
– Formarea şi cultivarea interesului pentru a-și păstra sănatatea prin sport
– Cunoaşterea organismului uman şi a funcţiilor vitale, precum şi a unor norme de comportament pentru asigurarea echilibrului dintre sănătatea individuală şi colectivă -Cunoaşterea noţiunilor legate de sport si sănătate -dezvoltarea fair-play-ului -formarea deprinderilor de desfasurare de exercitii fizice în vederea mentinerii sanătatii |
Metode și procedee: conversația, conversația euristică, explicația, demonstrația, exercițiul-joc
Forme de realizare: frontal, individual Mijloace didactice: powerpoint, filme educative despre sănătate, fișe, atlas anatomie, minge, coardă, jaloane etc. |
Profesori: Pocovnicu V. Simionov D. Safca V. Ispas A. Gheorghe A. Avram M. Avram A. Antohi M. Deacu M. Păruși R. Avram O. Ștefănescu E Colaboratori Asistent medical: Sava C. Infirmier: Anghelaș G. |
Cadre didactice;
Elevii claselor V – X; Asistent medical; Infirmier; Părinți. |
18.IV.2016
Sălile de clasă; Curtea școlii; Sala de sport; Monumentul Independenței; Parcul Personalității. |
Observarea sistematică a comportamentului elevilor; evaluare practică; aprecieri verbale, muncă independentă |
2. | Mâini dibace
,,Datini si obiceiuri pascale”
* ateliere de pictură și abilitati practice; * vizionare de filme cu temă pascală |
– Promovarea tradiţiilor şi obiceiurilor de Paşti; – Cunoaşterea semnificaţiei sărbătorilor pascale; – Aplicarea criteriilor estetice şi morale în aprecierea lucrărilor; – Realizarea de creaţii artistice reflectând tema; – Dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă; – Realizarea de expoziţii; |
Metode și procedee: conversația, conversația euristică, explicația, demonstrația, exercițiul-joc, învățarea prin descoperire
Forme de realizare: frontal, pe grupe, individual Mijloace didactice: powerpoint, filme educative despre Paște, fișe, carioci, creioane, lipici, foarfecă, carton colorat, etc.
|
Profesori: Pocovnicu V. Simionov D. Safca V. Ispas A. Gheorghe A. Avram M. Avram A. Antohi M. Deacu M. Păruși R. Avram O. Ștefănescu E. Colaboratori Asistent medical: Sava C. Infirmier: Anghelaș G. |
Cadre didactice;
Elevii claselor V – X; Asistent medical; Infirmier; Părinți. |
19.IV.2016
Sălile de clasă; |
Observarea sistematică a comportamentului elevilor; evaluare practică; aprecieri verbale, muncă independentă |
3. | Excursie tematica
,, Sa ne cunoastem judetul!”
* vizitarea unor obiective turistice din judet sau din oras |
– |Cunoasterea culturii si civilizatieijudetuluiTulcea;
– Reunoasterea principalelor obiective turistice din oras si din judet; – Cultivarea spiritului civic şi a respectului pentru valorile umane şi pentru natură. |
Metode și procedee: conversația, conversația euristică, explicația, demonstrația, exercițiul-joc
Forme de realizare: frontal, individual Mijloace didactice: fișe, atlas geografic, minge, coardă, jaloane etc. |
Profesori: Pocovnicu V. Simionov D. Safca V. Ispas A. Gheorghe A. Avram M. Avram A. Antohi M. Deacu M. Păruși R. Avram O. Ștefănescu E. Colaboratori Asistent medical: Sava C. Infirmier: Anghelaș G. |
Cadre didactice;
Elevii claselor V – X; Asistent medical; Infirmier; Părinți. |
20..IV.2016
Obiective turistice din Tulcea si din Judet; |
Observarea sistematică a comportamentului elevilor; evaluare practică; aprecieri verbale, muncă independentă |
4. | ”Arată- mi pe unde pot trece strada! ”
|
– Cunoașterea și utilizarea noțiunilor din sfera domeniului circulației;
– Cunoașterea și respectarea unor semne, indicatoare, marcaje și reguli de circulație; – Formarea și dezvoltarea deprinderilor de conduită preventivă. |
Metode și procedee: conversația, conversația euristică, explicația, demonstrația, exercițiul-joc, învățarea prin descoperire
Forme de realizare: frontal, pe grupe, individual Mijloace didactice: powerpoint, filme educative despre Paște, fișe, carioci, creioane, lipici, foarfecă, carton colorat, etc.
|
Profesori: Pocovnicu V. Simionov D. Safca V. Ispas A. Gheorghe A. Avram M. Avram A. Antohi M. Deacu M. Păruși R. Avram O. Ștefănescu E. Colaboratori Asistent medical: Sava C. Infirmier: Anghelaș G. |
Cadre didactice;
Elevii claselor V – X; Asistent medical; Infirmier; Părinți. |
21.IV.2016
Sălile de clasă; Curtea școlii; Sala de sport; |
Observarea sistematică a comportamentului elevilor; evaluare practică; aprecieri verbale, muncă independentă |
5. | ,,Educația dăruiește sănătate”
* Prezentarea măsurilor de prim ajutor
|
– Educația elevilor privind prevenirea afecțiunilor prin adoptarea unui stil de viață sănătos;
– Dezvoltarea capacităţii de utilizare a normelor igienico-sanitare prin corectarea deprinderilor greşite şi încurajarea celor corecte. |
Metode și procedee: conversația, conversația euristică, explicația, demonstrația, exercițiul-joc, învățarea prin descoperire
Forme de realizare: frontal, pe grupe, individual Mijloace didactice: powerpoint, filme educative despre Paște, fișe, carioci, creioane, lipici, foarfecă, carton colorat, etc. |
Profesori: Pocovnicu V. Simionov D. Safca V. Ispas A. Gheorghe A. Avram M. Avram A. Antohi M. Deacu M. Păruși R. Avram O. Ștefănescu E. Colaboratori Asistent medical: Sava C. Infirmier: Anghelaș G. |
Cadre didactice;
Elevii claselor V – X; Asistent medical; Infirmier; Părinți. |
21.IV.2016
Sălile de clasă; Curtea școlii; Sala de sport; |
Observarea sistematică a comportamentului elevilor; evaluare practică; aprecieri verbale, muncă independentă |