Menu

Cuvântul ARTEI în online



Expozițiile și concursurile școlare sunt o metodă extrașcolară de a stârni interesul elevului pentru artă. Aceste activități contribuie la gândirea şi completarea procesului de învăţare, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor şcolarilor, la organizarea raţională şi plăcută a timpului lor liber. Având un caracter atractiv, copiii participă într-o atmosferă de voie bună şi optimism, cu însufleţire şi dăruire, la astfel de activităţi care îi fac mai responsabili, iar această responsabilitate îi pregătește pentru viitor. De asemenea, implicarea în activități extrașcolare îi ajută pe copii să întâlnească oameni noi, cu experiențe diferite, îi ajută să-și facă prieteni, să socializeze, acest aspect fiind foarte important în cazul tinerilor care întâmpină dificultăți de comunicare cu semenii lor.
Potenţialul larg al activităţilor extrașcolare este generator de căutări şi soluţii variate. Succesul este garantat când ai încredere în imaginaţia, bucuria şi în dragostea din sufletul copiilor ce conduc spre acţiuni frumoase şi valoroase.
Anul școlar 2020-2021 deosebit prin măsurile impuse de pandemie a supus deopotrivă elevii, profesorii și părinții provocărilor unui mediu educational nou. Desfășurarea activităților artistice în mediul on-line a pus la încercare creativitatea, înțelegerea și răbdarea participanților.
Biblioteca Județeană ,,Panait Cerna” Tulcea, partenerul școlii noastre în Proiectul Educațional ,,Cărticica ne învață multe lucruri despre viață” a organizat expoziții de desene, colaje, ornamente, felicitări la care au avut o participare susținută și elevii Școlii Gimnaziale Speciale Nr. 14 Tulcea, sprijiniți de profesori și părinți. Expozițiile: ,,Culorile Toamnei”, ,,Prietenie…pe o…sfoară virtuală”, ,,Orașul meu – orașul tău”, ,,Magia Crăciunului”, ,,24 Ianuarie-Mica Unire” au avut numeroși participanți, preșcolari și elevi din clasele primare și gimnaziale.
Aceste activități au ca scop dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi creative cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale.

profesor-educator Simionov Doina