În luna octombrie a acestui an, un număr de şase cadre didactice din cadrul Şcolii Gimnaziale Speciale Nr. 14 Tulcea, au fost selectate să participe la cursul ,,Metode de lucru în clasa cu copii cu tulburări din spectrul autismului’’. Printre cadrele didactice care au participat la curs s-au regăsit patru profesori itineranţi de sprijin (Cozma Liliana, Rora Daniela, Pandele Valentina, Mergeani Camelia), respectiv doi profesori de psihopedagogie specială (Avram Mirela-Cătălina, Onciu Liliana). Cursul a fost organizat în cadrul proiectului “Comunitate pregătită, copil integrat – suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului”.
Trainerii cursului au fost 3 lectori din Islanda cu o experienţă bogată în furnizarea trainingurilor şi supervizarea cadrelor didactice în lucrul cu copiii cu autism iar tematica cursului s-a referit la metode de lucru în clasa cu copii cu tulburari din spectrul autismului.
Cursul a adus în discuţie metoda de predare strucurată TEACCH (tratamentul şi educaţia copiilor cu autism şi handicapuri de comunicare asociate), trainerii prezentând exemple concrete din cadrul activităţii desfăşurate cu elevi cu diverse tulburări din spectrul autismului.
Prof. Psihopedagogie specială: Avram Mirela-Cătălina